Skip to main content

Καλλιστώ: Οι πρώτες εκτιμήσεις για τη σύγκρουση με το φορτηγό πλοίο Maersk Launceston (vids)

INTIME
INTIME

Φως στις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε το πρωί της Τρίτης το απίστευτο ατύχημα με το ναρκαλιευτικό πλοίο «Καλλιστώ» και το εμπορικό φορτηγό πλοίο Maersk Launceston θα δώσουν οι έρευνες που είναι ήδη σε εξέλιξη. Το χρονικό της σύγκρουσης και η άποψη του Παναγιώτη Παστουσέα, επίτιμου υπαρχηγού ΓΕΝ σχετικά με τις συνθήκες που οδήγησαν στο ατύχημα. 

Οι πρώτες εκτιμήσεις για τα αίτια της σύγκρουσης

Ο Παναγιώτης Παστουσέας, επίτιμος υπαρχηγός ΓΕΝ, μίλησε στο mega για τη σφοδρή σύγκρουση του ναρκαλιευτικού του Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ» με το γιγαντιαίο φορτηγό πλοίο.

Ο κ. Παστουσέας σημείωσε ότι τα αίτια της σύγκρουσης θα τα εξακριβώσει η προανάκριση που διενεργείται ήδη και προχώρησε σε κάποιες παρατηρήσεις. Σύμφωνα με τον αντιναύαρχο ε.α. «το εμπορικό πλοίο είναι καταφθάνον, πλησιάζει το ναρκοθηρευτικό που φαίνεται να προηγείται. Ο καταφθάνων έχει την ευθύνη να τον προσέχει. Αυτός που πρέπει να φυλάει, το πλοίο που έχει στη δεξιά του πλευρά ένα πλοίο πρέπει να το προσέχει».

Όπως είπε «αυτού του μεγέθους τα εμπορικά έχουν στοιβαγμένα κοντέινερ, έχουν τυφλούς τομείς στην πλώρη τους. Θα έπρεπε να έχει οπτήρα».

Το ατύχημα σημειώθηκε στις 7:30 το πρωί της Τρίτης όταν το μεγάλο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας Maersk με σημαία Πορτογαλίας έπεσε για άγνωστο λόγο πάνω στο «Καλλιστώ» κόβοντάς το στα δύο. Το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού έλαβε επικίνδυνη κλίση, δύο μέλη του πληρώματος τραυματίστηκαν, και με τη βοήθεια ρυμουλκών που έφτασαν αμέσως στον τόπο της παραλίγο τραγωδίας, το πλοίο οδηγήθηκε με ασφάλεια στον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας. Συνελήφθη ο καπετάνιος του εμπορικού πλοίου.

To χρονικό της σύγκρουσης

Το εμπορικό πλοίο Maersk Launceston, με σημαία Πορτογαλίας, που μετέφερε κοντέινερ και είχε ξεκινήσει στις 07:11 από την Ψυττάλεια για το Τσανάκαλε, έπεσε πάνω στο “Καλλιστώ” του Πολεμικού Ναυτικού που εκείνη την ώρα είχε φύγει από το ναύσταθμο της Σαλαμίνας. Αποτέλεσμα της σύγκρουσης ήταν το εμπορικό πλοίο να χτυπήσει στη πρύμνη το “Καλλιστώ” και να αποκόψει την πρύμνη του.

Αρχικά υπήρχε ο φόβος ότι το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού θα βυθιζόταν. Όμως οι προσπάθειες Λιμενικού και Πολεμικού Ναυτικού απέδωσαν.

Το εμπορικό ουσιαστικά έκοψε στη μέση το πολεμικό πλοίο, αποκόβοντάς του την πρύμνη! Η τεράστια αυτή ζημιά οφείλεται εν μέρει και στα υλικά κατασκευής του πολεμικού πλοίου. Είναι φτιαγμένο από ενισχυμένο πλαστικό και υαλονήματα, γεγονός που το καθιστά ευάλωτο στις συγκρούσεις.

Σύμφωνα με τους χάρτες που καταγράφουν την πορεία των εμπορικών πλοίων το «Maersk Launceston» έπλεε με ταχύτητα 16 κόμβων. Συγκεκριμένα το «Maersk Launceston», κινούνταν με ταχύτητα 5,3 κόμβων μέχρι να προσεγγίσει στην Ψυττάλεια. Από ώρα 07:04, μόλις 14 λεπτά μετά τον απόπλου, όπου έπλεε με 5,3 κόμβους, αρχίζει σταδιακά να αυξάνει ταχύτητα.

Ώρα 07:10 κινείται με 6,8 κόμβους, ώρα 07:14 πλέει με 9,8 κόμβους, ώρα 07:19 κινείται με 12,2 κόμβους, ώρα 07:24 με 16,1 κόμβους και στις 07:29 η ταχύτητά του καταγράφεται στους 16 κόμβους. Λίγα λεπτά αργότερα, κατά πάσα πιθανότητα ώρα 07:34 το τεράστιο container ship προσκρούει στο πίσω μέρος του ναρκαλιευτικού «Καλλιστώ».

Ο ρόλος του πλοηγού από το Maersk Launceston

Ανάμεσα στα όσα αναζητούν οι Αρχές για να καταλήξουν στο πόρισμα για τα αίτια του ναυτικού ατυχήματος είναι και ο ρόλος του πλοηγού που προβλέπεται να υπάρχει στα πλοία όταν αποπλέουν από το λιμάνι του Πειραιά. Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, ο πλοηγός είχε αποβιβαστεί από το Maersk Launceston δύο ναυτικά μίλια πριν από το σημείο της πρόσκρουσης. Ο πλοηγός συνήθως ανεβαίνει στο πλοίο ως σύμβουλος του καπετάνιου, διότι γνωρίζει τις τοπικές ιδιαιτερότητες, τα βυθίσματα, τις προβλήτες και τους ανέμους στο εκάστοτε λιμάνι. Στη συγκεκριμένη περίπτωση είχε αποβιβαστεί από το πλοίο 2 μίλια πριν αυτό μπει στη ζώνη κυκλοφορίας των πλοίων όταν καταπλέουν και αποπλέουν από το λιμάνι του Πειραιά.

Για την ώρα παραμένει αδιευκρίνιστο ποιο από τα δύο πλοία είχε προτεραιότητα και ποιο ήταν αυτό που μπήκε στην πορεία του άλλου.

Η εικόνα του διαλυμένου «Καλλιστώ» παγώνει το αίμα. Το ναρκαλιευτικό έχει μείνει μισό. Οι φωτογραφίες από το πριν και το μετά είναι αποκαλυπτικές. Νωρίτερα, το φορτηγό Maersk Launceston το έκοψε στα δύο με την ευκολία που το μαχαίρι κόβει το βούτυρο.

Δραματικές στιγμές για να σωθεί το «Καλλιστώ»

Τίποτα δεν προμήνυε το πρωτοφανές ναυτικό ατύχημα που έγινε έξω από τον Πειραιά λίγο μετά τις 7:30 το πρωί με καλές συνθήκες. Το Maersk Launceston με σημαία Πορτογαλίας είχε αναχωρήσει από τον Πειραιά στις 7:11 με προορισμό το λιμάνι του Τσανάκαλε στην Τουρκία.

Λίγα λεπτά αργότερα, περίπου στις 7:30, το θυριώδες πλοίο μήκους 266 μέτρων εμβολίζει το 60 μέτρων «Καλλιστώ» με το οποίο διασταυρώθηκε.

Το Πολεμικό είχε ξεκινήσει από τον Ναύσταθμο, ενώ στο εμπορικό ο πλοηγός του έχει κατέβει λίγο νωρίτερα.

Το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού στο πρώτο ακούμπημα τραντάζεται σαν να το χτύπησε ηλεκτρικό ρεύμα, ακολουθεί ένας εκκωφαντικός θόρυβος από λαμαρίνες. Με ορμή νερά το γεμίζουν καθώς κόβεται στα δύο. Από την σφοδρή σύγκρουση τραυματίζονται ελαφρά δύο στελέχη του πολεμικού ναυτικού.

Κατά το θαλάσσιο συμβάν πρόσκρουσης του ΝΘΗ «Καλλιστώ» με εμπορικό πλοίο την 27η Οκτωβρίου 2020 σημειώθηκε ελαφρύς τραυματισμός δύο μελών του πληρώματος τα οποία διεκομίσθησαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών.

Η πρύμνη του «Καλλιστώ» κατέληξε στον πάτο της θάλασσας

Το τραυματισμένο πλοίο κινδυνεύει να βυθιστεί. Οι φωτογραφίες από το πριν και το μετά της σύγκρουσης αποκαλύπτουν το μέγεθος της ζημιάς που έγινε στο σκάφος το οποίο είναι κατασκευασμένο από σύνθετα υλικά και ανθρακονήματα για να έχει μικρότερο ίχνος στα ραντάρ των εχθρών.

Άμεσα γίνεται η ενημέρωση του θαλάμου επιχειρήσεων. Τα δευτερόλεπτα ήταν πολύτιμα για να σωθεί το πλοίο. Στο Λιμεναρχείο Πειραιά χτύπησε συναγερμός και ξεκινάει μία τεράστια επιχείρηση για να φτάσει το πλοίο στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας πριν πάει στον πάτο της θάλασσας.

Από το συμβάν προκλήθηκε εισροή υδάτων στο ναρκοθηρευτικό πλοίο, ενώ άμεσα οργανώθηκε επιχείρηση διάσωσης των μελών του πληρώματος .Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του εμπορικού πλοίου.

Τα πρώτα ρυμουκλκά που φτάνουν βοηθούν να μην βουλιάξει το «Καλλιστώ».

Το σκάφος είχε πάρει επικίνδυνη κλίση. Η πρύμνη βούλιαξε. Στις φωτογραφίες βλέπουμε μέλη του πληρώματος στην αριστερή πλευρά συγκεντρωμένα να βλέπουν να λείπει το μισό σκάφος σαν να το έκοψε μαχαίρι.

Κύκλοι του Πολεμικού ναυτικού θα πουν πως αυτή η φωτογραφία – ντοκουμέντο αποδεικνύει πως το σκάφος είχε προτεραιότητα στην διασταύρωση του με το εμπορικό.

Η φορτηγίδα που βλέπουμε με τον πλωτό γερανό κρατούσε το σκάφος έξω από το νερό όσο τα ρυμουλκά τραβούσαν το «Καλλιστώ» στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας.

Το πρώην βρετανικό Berkeley ναυπήγησης του 1988 το οποίο μεταχειρισμένο είναι στο Πολεμικό Ναυτικό από το 2001 είναι αμφίβολο αν μπορεί να επανέλθει στην πρώτερη κατάσταση.

Το λιμενικό ήδη διεξάγει έρευνα για να εντοπιστούν οι ευθύνες για το πρωτοφανές ατύχημα. Οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν την ταχύτητα του εμπορικού να είναι στους 16 κόμβους και να πέφτει στην συνέχεια στους 8 και 5 κόμβου.

Comments

Popular Posts

Μπέος: «Εύστοχα χαρακτηρίστηκε φτύσιμο στα μούτρα των μελών της ΕΕΑ»

Καρφιά προς την Επιτροπή Επαγγελματικού Αθλητισμού έριξε με δήλωσή του στα social media ο Αχιλλέας Μπέος. Με αφορμή την απόφαση του CAS για την υπόθεση ΠΑΟΚ-Ξάνθης, ο δήμαρχος Βόλου θυμήθηκε τις ενέργειες της επιτροπής στην περίπτωση του Ολυμπιακού Βόλου το 2011 όταν εκείνος ήταν ο ισχυρός άνδρας της ομάδας. Επίσης εξέφρασε την απορία του για το ότι κανείς μέχρι σήμερα δεν έχει υποβάλλει την παραίτησή του. Αναλυτικά όσα έγραψε ο Αχιλλέας Μπέος: «Η απόφαση του Διεθνούς Αθλητικού Δικαστηρίου (CAS) για την υπόθεση των ΠΑΟΚ–Ξάνθης, αναμφίβολα είναι ένα ηχηρό χαστούκι γι αυτό που στην Ελλάδα ονομάζουμε Επιτροπή Επαγγελματικού Αθλητισμού, που υποτίθεται αξιολογεί, κρίνει και αποφασίζει αντικειμενικά και με βάση το ισχύον Δίκαιο και στην πραγματικότητα αποδεικνύεται ένα εργαλείο άσκησης μικροπολιτικής και ικανοποίησης αθέμιτων επιθυμιών και επιδ...

The Fascinating History of Thessaloniki’s Iconic White Tower

The White Tower. Credit: ΣΟΛΑΚΙΔΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ /Wikimedia Commons/ CC BY-SA 4.0 Residents of Thessaloniki, Greece’s second largest city, often use its White Tower as a point of reference when giving directions in the beautiful seaside city. That’s because the tower is by far Thessaloniki’s most iconic monument. The ancient city, located in northern Greece, has a rich history stretching from antiquity to the modern era, but is most noted for its importance during the Byzantine period. During that time, Thessaloniki was a competitor with the great city of Constantinople in terms of its wealth and influence. The White Tower was a witness to many of the city’s most important historical events, and its role in Thessaloniki changed as did the ownership of the city itself throughout the millennia. Studying the history of the White Tower means learning the history of Thessaloniki. The Tower’s strategic location along the Thermaic Gulf made it perfect for guarding the city from thre...

Inside the Magnificent Minoan Palace of Knossos in Crete

The Minoan palace at Knossos. Credit: Gary Bembridge /Wikimedia Commons/ CC-BY-2.0 The Palace of Knossos, located about five kilometers (three miles) south of Heraklion on Kephala hill, was the largest of all the Minoan palaces in Crete. It was also at the core of the highly sophisticated civilization that flourished on the island over 3,500 years ago. The discovery of the Minoan Palace of Knossos The discovery and subsequent excavation of the palace dates back to the beginning of the twentieth century. Before then, Knossos had only served as a place mentioned in Greek mythology. The first modern scholar to take a serious interest in the area was the German Heinrich Schliemann, who in 1870 had excavated the site believed to be Troy. Schliemann was certain that a major Minoan palace lay hidden near Heraklion, but the Ottoman authorities who still ruled the island at the time denied any permission to dig there. Years afterward, the British archaeologist Arthur Evans, inspired b...

Ten Unforgettable Things to Do Around Syntagma Square in Athens

  Syntagma Square, Athens. Credit: Public Domain Syntagma Square has literally been the very heart of Athens ever since the city became the capital of the modern Greek state. With the Greek Parliament building and the Tomb of the Unknown Soldier looming over it, it is rich with history and is the place where most major events of the last two centuries have taken place. Its name in Greek means “Constitution Square,” a name granted by Greece’s first modern royal, King Otto, on September 3, 1843, after an uprising of the people. This was a smart political move, since the royal palace overlooked the square. In 1934, the royal palace was turned over to the Greek Parliament, and ever since that time, Syntagma Square has been the place where all public protests and demonstrations have taken place. Syntagma Square home to historic demonstrations and protests In December of 1944, just after the departure of the occupying Nazi troops, a people’s rally at the square was marred b...

The World’s Oldest Living Olive Tree is on Crete

The most ancient olive tree in the world, in Crete. Credit: Dimitra Damian/Greek Reporter The oldest olive tree in the world is located in the village of Ano Vouves of Kissamos in Chania, Crete. The ancient tree is 3000 years old, as determined by the international scientific community. The ancient olive tree in Vouves has a trunk with a circumference of 12.5 meters (41 feet), and a diameter of 4.6 meters (15 feet). It belongs to the local tree variety of tsounati, and was grafted at a height of 3 meters onto a wild olive tree. Because of the grafting, its trunk has been so beautifully shaped by nature that it resembles a sculpture. In 1990, after a unanimous decision in the prefecture of Chania, the Vouves Olive Tree was declared a Natural Monument of great importance due to its status as the world’s oldest tree of its kind. The oldest olive tree still produces high-quality olives The fruits of the ancient olive tree make the best olive oil in the world, making the area...

Θεσσαλονίκη: Εκατοντάδες μερίδες φαγητού σε αστέγους από τοπική επιχείρηση εστίασης

Στη Θεσσαλονίκη, μια επιχείρηση εστίασης αποδεικνύει εμπράκτως τι σημαίνει ευαισθησία και κοινωνική ευθύνη. Πρόκειται για το εστιατόριο του Στέφανου Σαράτση που έχει αρχίσει αυτή την προσπάθεια τους τελευταίους δύσκολους μήνες. Συμπαραστάτες του γνωστοί και άγνωστοι πολίτες που βοηθούν όσο μπορούν.

Rolls-Royce Names Panos Kakoullis New CFO

Rolls-Royce aircraft engine. Credit: Mark Kobayashi Hillary/ CC BY 2.0 British aircraft engine maker Rolls-Royce will name Panos Kakoullis as its new CFO, Reuters reported on Monday. Kakoullis will start in his new role on May 3. The company hopes that the Greek-British Kakoullis, former head of audit and assurance at Deloitte, will successfully guide the company through the coronavirus pandemic. As the the second-largest maker of aircraft engines, Rolls Royce has taken major hits due to the dramatic decrease in air travel caused by the coronavirus. Airlines pay the company by the number of hours each plane is in flight. Accordingly, as the travel industry has come to a standstill, Rolls Royce faced severe financial difficulty in the past year. Rolls Royce CEO Warren East highlighted Kakoullis’ over 30 years experience at Deloitte in a statement: “Panos delivered significant transformational change at Deloitte, streamlining and simplifying the business and we look forwa...

Άποψη

 

Άποψη

 

Άποψη ΚΥΡ

 

Airline Training Center

Car 'n Motion

Αthletix.gr

Φόρμα επικοινωνίας

Name

Email *

Message *